דיכאון אחרי לידה

Written by on נובמבר 23, 2016 in טיפול בדיכאון עמוק with 0 Comments

תהליך ההיריון הינו מורכב מאוד וכולל שינויים פיזיים, הורמונאליים וכן גורם למתחים נפשיים למיניהם. הוא מסתיים בלידה שאף היא תהליך מורכב ובסופו נולד תינוק חדש. מרבית היולדות הטריות, ובני זוגן עוברים את התהליך בצורה טבעית ובריאה. כמובן, שלכל אחת יש את החששות שלה, ואת הפחדים אבל היא מצליחה לגייס מתוכה כוחות להתמודדות עם המצב החדש. יש מקרים בהם החששות מתגברים בגלל האחריות הכבדה והופכים לתסמונת שנקראת דיכאון לאחר לידה.

חרדות שונות

האימא הטרייה נכנסת לחרדות ושואלת את עצמה שאלות כמו: "איזה מן אמא אני אהיה"? "האם טובה או רעה"? "איך אני אתמודד עם הדאגה למחסורו של ילדי חסר האונים"? וכן הלאה. המצב יכול להסתבך ולגרום לכך שהיא תפתח רגשות שליליים לתינוק, תפתח כלפיו דאגת יתר, או לחילופין תפסיק להתעניין בו. יש צורך להגיע לטיפול מקצועי בנקודת הזמן בו הדיכאון אינו חדל ואף מחריף. ככל שמגיעים מהר יותר לטיפול, כן, קל יותר למצוא פתרונות ראויים.

סימפטומים

פסיכולוג קליני יודע להקשיב, הוא יקבל מידע ואף יזהה את התסמינים המצביעים על דיכאון לאחר לידה. מדובר על שורה של סימפטומים ביניהם: חוסר אנרגיה כללי, הפרעות שינה ואכילה, תחושות של עצב וייאוש, תסכול ואשמה. חוסר חשק ויכולת לטפל בתינוק, ליקויים בדיבור ובכתיבה, התפרצויות זעם כלפי אחרים. כן, היא תסבול מחוסר הערכה עצמית וגם תאבד את החשק המיני ועוד. צריך לזכור כי יכולים להופיע רק חלק מהתסמינים הללו וגם אז הם יעידו על המצב הדיכאוני אליו היא נקלעה.

אופי הטיפול

טיפולים בדיכאון לאחר לידה נערכים באמצעות שיחות עם הפסיכולוג ובאמצעות תרופות מתאימות המשפיעות על מערכת העצבים. מטרת השיחות הוא למצוא את הגורמים לפחדים ולנסות לטפל בהם. השיחות מתנהלות בקליניקה של הפסיכולוג הקליני ונערכות לתקופה שמתמשכת על פי הצורך. המטרה העיקרית היא להחזיר לאימא הטריה את השיווי המשקל הנפשי הדרוש לה לצורך התמודדות עם המצב החדש. דיכאון אחרי לידה מופיע גם אצל גברים אם כי, היקף התופעה כאן מצומצם יותר. הולדת תינוק והעמדת דור חדש הינו מאורע משמח וכדאי שיתנהל היטב וללא קשיים מיותרים.

אנא צרו קשר באמצעות מייל או באמצעות מספר הטלפון המופיע בו.

הירשם

אם נהנית ממאמר זה, הירשם עכשיו כדי לקבל מאמרים נוספים

Subscribe via RSS Feed

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top