פסיכולוג רעננה

Written by on אוקטובר 15, 2017 in שונות with 0 Comments

על מה אפשר לעבוד עם פסיכולוגית ברעננה

לאורך שנים רווחה התפיסה לפיה פסיכולוגים ברעננה (או בכל מקום אחר) עובדים בעיקר עם אנשים הסובלים מבעיות נפשיות חמורות. לתפיסה זו אחראיים גם היבטים היסטוריים בהתפתחות הפסיכולוגיה המערבית, ששמה דגש על פתולוגיה ואבחנה, ועל דמיון לרפואה המטפלת ב – "מחלות". ואולם, ההגדרה של "מחלה" רחוקה מאוד ממרבית האנשים שעימם עובדת פסיכולוגית ברעננה, אשר פנו אליה כדי לקדם את רווחתם הנפשית, להתמודד עם אתגרים ולשפר את איכות חייהם בהיבטיה השונים.

על צומת דרכים

דוגמא אחת מיני רבות אחרות לנושאים שעימם ניתן לעבוד עם פסיכולוג ברעננה, היא אותן תקופות שבהן אנו מרגישים כעומדים על צומת דרכים. אמנם, כל יום בחיים מביא עימו התלבטויות והחלטות שצריך לקבל, אך הכוונה היא לתקופות הנחוות כממושכות ומשמעותיות יותר:

  • עבודה – אנשים רבים שעובדים במקום עבודה קבוע לאורך זמן חווים תחושה של שחיקה, אפילו אם מקצועם מגלם באופן סביר את שאיפותיהם וכישוריהם. לאחר זמן מה השגרה מתחילה לחזור על עצמה, עשויים להתגלות קשיים עם קולגות או עם הבוס, יש תחושה שהקידום המיוחל אינו מגיע, הרגשה שבתפקיד אחר או אפילו בעיסוק אחר יכול היה להיות טוב יותר, וכדומה. דברים אלו נכונים שבעתיים כאשר מקום העבודה והמקצוע אינם מהווים בחירה ראשונה, ואינם משקפים את שאיפות ההתפתחות והיכולות של האדם. בפגישות עם פסיכולוג ניתן בהחלט לגעת בתחושות האלו, לעבד אותן ולעשות בהן סדר, להבין מהם החלומות ומהן האפשרויות הריאליות, ולגלות את המחסומים שעומדים בפני שיפור המצב או שינוי מהותי בתעסוקה.
  • זוגיות – אמנם קיים הבדל תהומי בין זוגיות ובין תעסוקה, אך באופן מפתיע קיימים גם קווי דמיון, ומספיק אם נזכיר שעבור אנשים רבים מהווה מקום התעסוקה "בית שני" ושיש שמנהלים "רומן עם הקריירה". גם כאן, עם השנים אנו מגלים שאותו אדם בו התאהבנו אינו בדיוק הנסיך שראינו בהתחלה דרך משקפיים ורודות, וגם עלינו עברו לא מעט שינויים. למעשה, אנו לא ממש מאושרים. יתר על כן, לאורך הזמן נצברו לא מעט תסכולים וכעסים, תשוקות בלתי מוגשמות, חששות מפני נטישה, פזילות לעבר הדשא של השכנים, ועוד היבטים בלתי מדוברים. בעבודה עם פסיכולוג (פרטנית או זוגית) ניתן לבחון לעומק את תחושת חוסר הסיפוק, את המעצורים, את הסיבות הנכונות והלא נכונות להישארות בקשר, ומכאן להגיע להחלטות בריאות ומועילות להמשך הדרך, ולקבל את התמיכה והכלים שיעזרו בכך.

יש עוד נושאים רבים שעליהם ניתן לעבוד עם פסיכולוגית ברעננה. למידע נוסף עליהם ולקביעת פגישה עם הפסיכולוגית הקלינית ענת פרי, התקשרו לטלפון 054-4302298.

הירשם

אם נהנית ממאמר זה, הירשם עכשיו כדי לקבל מאמרים נוספים

Subscribe via RSS Feed

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top