פסיכולוג ברמת גן

Written by on אוקטובר 15, 2017 in שונות with 0 Comments

פסיכולוגים ברמת גן לטיפול קצר מועד או ארוך טווח

אם אתם שוקלים לפנות אל פסיכולוג ברמת גן חשוב שתתנו את הדעת על מספר נושאים לפני כן. זאת מכיוון שבעיר וסביבתה פועלים מטפלים רבים הנוקטים בגישות שונות ועוסקים במסגרות ציבוריות ופרטיות. אחד ההבדלים המרכזיים שיכולים להתגלות בין פסיכולוגים ברמת גן הוא יכולתם ומוכנותם לבצע טיפולים ארוכי טווח או קצרי מועד.

טיפול קצר או ארוך?

לאורך מרבית שנות הפסיכולוגיה המערבית, ההתייחסות אל טיפול הייתה כאל מסע לזמן ממושך שיכול להימשך בקלות חודשים ארוכים, ולרוב שנים. יחד עם זאת, עם הזמן התפתחו גם גישות קצרות מועד שבעת האחרונה צוברות עוד יותר תאוצה. מדובר בגישות שבהן מתמקדים בנושא אחד מרכזי או במספר מצומצם של נושאים, כמו למשל חוסר ביטחון או התמודדות עם הרגל מזיק, עליו עובדים במספר פגישות. בדרך כלל מדובר ב – 14 עד 20 פגישות שנפרשות על פני 3 עד חמישה חודשים. היתרונות של הגישה טמונים בטווח הקצר, בעבודה ממוקדת ובחיסכון בעלויות. יחד עם זאת, חשוב להבין שהיא אינה מתאימה בהכרח לכל אחד ולכל מצב.

לא זבנג וגמרנו

אנו חיים בזמנים מהירים ודחוקים ולכל אחד ואחת יש מחויבויות רבות. במצב זה, כאשר מתעוררת בעיה נפשית או בריאותית אנו שואפים למגר אותה במהירות האפשרית ומאמינים שקיימים "פתרונות". אכן, לרפואה המערבית וגם לפסיכולוגיה יש מגוון כלים מצוינים להציע, אך לא כל קושי ניתן להקלה משמעותית במספר פגישות מצומצם. יתר על כן, טיפול עם פסיכולוגית ברמת גן בגישה קצרת מועד בדרך כלל אינו יכול לגעת ולפתח את הרבדים היותר עמוקים שבנפש, לעורר מודעות מעמיקה, להביא להבנה טובה של מקור הקושי ולהתמודדות עימו. מצד שני, ישנם מצבים שבהם בהחלט ניתן לדון עם המטפלת על טיפול קצר מועד, למשל אם אתם מעוניינים להתמקד בנושא מסוים ואין לכם את הפנאי להתחייב לטיפול ארוך יותר. במקרים רבים, גישה זו אכן מועילה ומאפשרת להסיר מהחיים מכשול מהותי ומציק.

רוצים לקבל עוד מידע על ההבדל בין טיפול ארוך טווח לקצר מועד? מעוניינים להתייעץ עם פסיכולוגית קלינית? אם כן, הינכם מוזמנים ליצור קשר עם ענת פרי בטלפון 054-4302298.

הירשם

אם נהנית ממאמר זה, הירשם עכשיו כדי לקבל מאמרים נוספים

Subscribe via RSS Feed

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top