איך להתמודד עם חרדה חברתית

Written by on פברואר 27, 2017 in איך להתמודד עם חרדה with 0 Comments

מהי חרדה חברתית?

הפרעות חרדה פוגעות בתפקוד וגורמות לתחושות פחד שמופיעות בעיתוי בלתי צפוי. הן מפריעות לניהול אורח חיים תקין ומאפיינות גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. אחת ההפרעות הנפוצות נקראת חרדה חברתית, והוא מופיעה במצבים חברתיים, ומתבטאת בתחושות של בושה, שיתוק, קושי לדבר, הסמקה מאסיבית, גמגום, ועוד. היא מופיעה במצבים בהם האדם מרגיש חשוף, כשעליו לעשות משהו בפומבי, כמו לדבר לפני קהל, והיא לרוב מבטאת קשיים בביטחון העצמי, המופיעים באופן זה.

בין התסמינים שמזוהים עם חרדה חברתית ניתן למנות פחד קהל, פחד מבני המין השני ואפילו פחד מבעלי סמכות. אנשים שסובלים מהפרעת חרדה חברתית סובלים לעיתים גם מהפרעות חרדה נוספות. אחד החששות המאפיינים חרדה זו הוא מפני מצב שבו הם יאוימו או יושפלו, למרות שלעיתים אין לכך עדות במציאות.

היתרונות והחסרונות של שימוש בתרופות

במקרים של חרדה חברתית טיפול בתרופות יעיל מאד, ונותן תוצאות מהירות של הקלה בסימפטומים. עם זאת, אם מדובר במצבי חיים שגרתיים, כמו יציאה לעבודה והשתלבות במסגרת, עבודה שמחייבת מפגש עם קהל רב, יש לשקול פתרונות נוספים, שיעקרו את הבעיה מהשורש. הטיפול התרופתי מציע שני סוגי כדורים: כדורי הרגעה – מהסוג של ואבן או קסנקס ונוגדי חרדה כמו פרוזק וציפרלקס. בכל מקרה של שימוש בתרופות, יש להיוועץ עם רופא, על מנת לקבוע התאמה של התרופות.

חשוב לדעת, שיש הבדל בין תרופות הרגעה, המטפלות בחרדה בטווח קצר, ובאופן מיידי (לוריבן, קסנקס, ואבן), ובין תרופות נוגדות חרדה (פרוזק, ציפרלקס ועוד), המטפלות בחרדה בטווח הארוך. תרופות לטווח קצר, יעילות מאד ברגע ההתקף. הן תיתנה מענה מיידי תוך מספר דקות. עם זאת, שימוש קבוע בהן, מוביל להתמכרות גופנית ופסיכולוגית. לכן, לאורך זמן, אם הבעיה נמשכת, מומלץ לטפל באמצעות תרופות לטווח ארוך, שהשימוש בהן אינו ממכר, ולכן גם הגמילה מהן, אינה כרוכה בקושי

תופעות הלוואי של הטיפול התרופתי משתנות בין התרופות השונות, ואנשים שונים מגיבים אליהן ברגישויות שונות. לכן, כאמור, מומלץ להיוועץ ברופא מומחה. היתרון של טיפול תרופתי הוא הרגעה יחסית מהירה של החרדה. מצד שני, לא מדובר על תרופות שמטפלות במקור ההפרעה. בשביל להגיע למצב כזה יש צורך בטיפול מסוג אחר, כמו למשל, טיפול נפשי.

למה להתייעץ עם פסיכולוגית קלינית?

חרדה חברתית, היא הפרעה, הקשורה במקרים רבים בנושאים הקשורים בדימוי העצמי, ובבעיות בביטחון העצמי. היא מופיעה, מפני שהאדם אינו מבחין בקושי כלשהו המאיים עליו, ואינו יודע לנסח לעצמו מהו קושי זה. לטווח הארוך, על מנת להימנע משימוש יומיומי בתרופות, רצוי לטפל בבעיית הביטחון העצמי, שכן היא פוגעת קשות באיכות החיים, ומצמצמת את אפשרויות ההתפתחות האישית. טיפול נפשי אצל פסיכולוגית קלינית, מאפשר לחזק את הביטחון העצמי, ופותח אפשרויות התבטאות שקודם לכן היו חסומות.

לפרטים נוספים התקשרו-0544302298

הירשם

אם נהנית ממאמר זה, הירשם עכשיו כדי לקבל מאמרים נוספים

Subscribe via RSS Feed

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top